15. marts 2010

Nyt strygebræt


Prøv lige at se det her grimme strygebræt. Sådan er det købt og har set ud siden - men NU gad jeg altså ikke at se på det mere!

Den første tanke var jo selvfølgelig at lave et turkis betræk, men alt behøves jo trods alt ikke at være turkis ...  Så dernæst tænkte jeg, at jeg kunne jo bruge noget af det stof jeg har haft liggende længe uden at have planer med det - så det endte med dette retrostof:

Og brun er jo fantastisk flot sammen med turkis - så nu bliver det jo ligefrem skønt at stryge!

4 kommentarer:

  1. hm, det er måske lidt for lang tid tilbage du har lavet dette indlæg til at du ser kommentaren... men hvis du gør, så vil jeg ærbødigst opfordre til at du laver en tutorial på et strygebrætbetræk :)

    SvarSlet
  2. Hej Katharina
    Det er egentlig ret simpelt - eftersom jeg blot lavede et betræk efter det oprindelige.

    Men - den nemmeste måde er: at ligge stoffet ovenpå strygebrættet og klippe ca 10 cm ekstra hele vejen rundt. Overlocke/zigzag kanten og lav en løbegang og træk betrækket sammen så det ligger glat.

    Mere er der ikke i det :-)

    SvarSlet
  3. Hej Christine.

    Skal man ikke bruge noget specielt stof?
    Eller underlag?

    mvh Margit

    SvarSlet
  4. Hej Margit

    Jo - det skal være slidstærkt, 100% bomuld og kunne tåle høj varme. Jeg har netop skiftet betrækket igen til noget stribet (fra sengetøj)

    Jeg har lagt et tyndt lag fleece under, men hvis man har et godt polstret stygebræt er det sikkert ikke nødvendigt.

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...