19. marts 2010

Lidt færdige projekter og smugkig

Det var lidt af et ynk-indlæg jeg fik skrevet i går - så nu har jeg bogstaveligt talt pudset næsen adskillige gange og fået færdiggjort et par syprojekter.
Et sæt til Magnus, der kun manglede at få stukket bukselinning ned - og endelig med brun tråd i maskinen blev det gjort. Det er en voksenbuksebøjle, så linningen er rykket meget ud.

Brune babyfløjlsbuker med fór og matchende slipover. Han skal have sættet på i dag med en skøn blåternet skjorte.

Også har jeg fået lavet en testnederdel til mig selv - før jeg begynder at klippe det fine grønne stof, der er tiltænkt min "første-dag-på-nyt-job-nederdel". Den er med høj linning og knaplukning i siden - syet af sort bomuldlærred og Louisa.

Linningen skal gøres en del mindre og der kommer knapper i den grønne nederdel. Til testnederdelen skulle det være hurtigt og nemt - så der er kommet trykknapper i, hvilket ikke er en fantastisk løsning.

Men med div. rettelser kan jeg så klippe til den "rigtige nederdel".

Også skal I da lige have et smugkig på mine stofnet til min shop TURKIS KONTRAST. Designet er lavet så de nemt kan foldes sammen så de kun fylder som en lille kuvert og er derfor lette at have med i tasken eller lommen.

Er selv ret vild med det stribede med turkise stikninger - så er i gang med flere stribede varianter. Indtil videre er der disse 10 forskellige designs.

Mangler stadig at få syet en masse før jeg kan åbne shoppen - men nu har I fået en forsmag :-)

5 kommentarer:

  1. Jeg søger et godt mønster på en nederdel!! Vil du dele??

    SvarSlet
  2. Hej Sarah
    Det bliver lidt svært da den ikke er syet efter mønster; men jeg har lavet en linning (et forstykke og et bagstykke), hvor den nederste kant skal svare til det bredeste stykke over hoften/numsen - og dertil laves et skørt, der passer til og med ønsket længde.

    Lav en test af noget billigt stof og/eller lav et mønster efter en nederdel der sidder godt på dig :-)

    SvarSlet
  3. Tak, du er altid god og spørge tid råd mht. sytips ;)

    SvarSlet
  4. Hej Christine.
    Sikke et fint sæt tøj du har syet til Magnus, lækker steg han blir ;o)
    Jeg bliver altid så imponeret når nogen bare prøver sig frem og klipperlidt her og der, og vupti så er der et stk tøj. Glæder mig til at se den endelige udgave :o)
    Kh Anette

    SvarSlet
  5. Tak Anette. Ja, han er også lidt overdressed i vuggestuen ;-)

    Nu blev nederdelen jo så heller ikke helt som den skulle, men den har da været i brug i weekenden.

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...