5. marts 2010

Første par hjemmestrikkede strømper

Endelig har jeg taget mig sammen til at få strikket nogle strømper til Magnus - men jeg har snydt ... Jeg har kigget i min gamle strikkebog og fundet en genial opskrift på strømper uden hæl! De er nemme og hurtige at strikke - også kan de bruges længe fordi de er meget elastiske OG de bliver ikke ensartet slidt på hælen som ved almindelige strømper.

De er bare fantastiske og sidder rigtig godt. Min mor har strikket et par til mig - og vi synes knæstrømperne på billedet er fine så det kan være jeg skal give mig i kast med dem ;)

Og her er de begge færdige og på den tilhørende lille herre - de sidder lidt bulket her fordi de er uden på hans leggins, men ellers sidder de overraskende fint over vresten trods manglende hæl.
De er strikket af tyndt uldgarn på strømpepind 2½ - og kan strikkes på to aftener. Magnus mangler faktisk uldstrømper da alle hans nuværende strømper er blevet for små - så det er ikke sidste par jeg strikker til ham.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...