28. marts 2010

Forårsgrøn jakke til Laban

Det er jo blevet forår og tid til at lægge vintertøjet væk - også skal der syes forårstøj. Jeg glædede mig egentlig til at skulle sy en fin forårsjakke til Magnus, men det udviklede sig til at blive et noget udfordrende projekt - da jeg jo skulle forsøge at overgå hans vintersæt!

Så jeg tog et simpelt jakkemønster og modificerede det, samt tilføjede en masse detaljer - og her er resultatet:
Jeg har brugt en del timer på denne jakke - da jeg ikke har gjort det nemt for mig selv ... Valget af materrialer har vanskeliggjort syningen en del; yderstof er dunlærred med polyester, som er vindtæt og vandafvisende - og frygteligt træls at sy i, især dobbeltstikninger ... Fór af lækker brun fleece og mange elefantstof-detaljer samt turkis pipingsbånd.

Sømmene har irriteret mig en del og slet ikke blevet så pæne som jeg kunne ønske mig det - men efter flere forsøg og pillen op måtte jeg indse at den valgte stofkombination bare er bøvlet at sy i ...
Det har været et kedeligt gråt og vådt vejr i Århus i dag - så actionbilleder blev indendørs og desværre med blitz.
Her har Magnus også fået sine nye bukser på - der jo matcher fint :-)

Jeg har også taget nogle ekstrabilleder af bukserne - men nu skal jeg ud og lave aftensmad!

6 kommentarer:

  1. Synes da jakken er vildt flot!!! Godt gået:)

    SvarSlet
  2. ej hvor er den flot! Super sød med mange skønne detaljer!

    SvarSlet
  3. Tak skal I have :-)
    Jeg er også tilfreds med resultatet, men ikke syningerne tæt på og som sagt; var det et lidt irriterende syprojekt - rent teknisk.

    Magnus er så glad for jakken, at han ikke ville have den af igen! Han er sjovt nok også glad for elefanter ... ;-)

    SvarSlet
  4. Wow sikke da en fin jakke :D
    Jeg ville virkelig ønske at jeg kunne trylle sådan med en sy maskine

    SvarSlet
  5. Nu har jeg rigtig haft tid til at kigge dine sager igennem, og jeg må sige at jeg er blæst BAG OVER, for du er simpelthen SÅ god!!

    Jeg håber jeg en dag blir lige så god som dig! :D

    Knus sarah

    SvarSlet
  6. Tak :-)
    Selvom den har drillet lidt at sy - så har den været umagen værd.

    Og tillykke Sarah: håber du bliver glad for den lille pung :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...