15. marts 2010

Bukse-taske

Jeg synes, at det er sjovt at sy nye og andre ting af aflagt tøj og genbrugsmaterialer. Længe har jeg tænkt på at sy en "bukse-taske" og nu har jeg endelig omsat tanke til handling

Disse Levis-bukser har jeg for mange år siden fået af en veninde, der selv har fjernet linningen. Bukserne er for store til mig, men jeg overvejede at lave dem om til en nederdel.


Men i stedet er bukserne nu blevet omdannet til denne skuldertaske med skønt turkis dunlærred som fór. Stroppen er lavet ekstra lang så den kan bæres på skrå.
Den er umiddelbart blevet fin, men jeg synes den er blevet lidt for stor og kunne godt have haft en lukningsmekaniske. Jeg har lavet en lille bund - som måske også kunne have været større. Den skal lige prøves af med noget i tasken og i lommerne.
Det er ikke sidste gang jeg syr en "bukse-taske" - for den var sjov og faktisk ret nem at sy. Der er jo også mange muligheder for at dekorere tasken, lave indvendige lommer, anden strop m.v. - også kommer det selvfølgelig også meget an på, hvilke bukser man vælger at bruge til formålet.

(Beklager den dårlige billedkvalitet)

7 kommentarer:

  1. Øj hvor er den fed :) Hvor stor er foret i forhold til yderbuksen? Er det samme størrelse? Hvordan har du lavet bunden? Min bedstemor lavede i sin tid en forsimplet udgave af buksetasken og har siden gemt alle mine slidte/ituslåede bukser, så jeg f.eks. ku bruge dem til buksetasker :)

    SvarSlet
  2. Hej :-)

    Denne buksetaske er lidt anderledes end "normalt" da linningen er fjernet. Jeg har undtagelsesvis til denne taske lavet fóret lidt større og stykket det ned med overlap øverst; den turkise kant.

    Med bukser med linning vil jeg lave fóret en del mindre og sy det fast i hånden under linningen.

    Bunden er blot lavet ved at sy på tværs over sidesømmen så der dannes en trekant - alt efter hvor højt oppe man syr, jo større trekant og jo større bund :-)

    Der er rigtig mange muligheder med buksetasker - så jeg skal helt klart have lavet flere og vil måske lave en billedvejledning.

    Skønt at dine gamle bukser er gemt - så bare kom i gang ;-)

    SvarSlet
  3. Tusind tak for svaret. Er også helt vild med turkis og hvid og turkis sammen fungerer bare SÅ godt sammen :)

    Din taske er i hvert fald super cool :) Måske man også skulle kigge efter et par hvide jeans i en genbrug for at omforme dem til en taske ;)

    SvarSlet
  4. Har du egentligt fjernet lynlåsen eller?

    SvarSlet
  5. Nej - jeg har ladet lynlåsen blive og jeg prøver at finde ud af om det er muligt eller i det hele taget smart måske at lave en form for "lynlås-lomme" så man rent faktisk bruger lynlåsåbningen.

    Buksetasker er jo egentlig tænkt som en nem måde at sy en lidt sjov taske på - men man kan jo ændre og tilføje det man har lyst til :-)

    SvarSlet
  6. Super indlæg! Sidder selv og er i gang med mit 2. par buksetasker og så, så din lukning i bunden og nu bliver jeg da nysgerrig på hvordan du har lavet den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lavet en DIY til buksetasker som du kan se under " mine DIY" :-)

      Slet

Det er altid dejligt med en lille hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...